Sunday 27 December 2015

My Big Problem

Tak tahu nak update entry pasal apa. tapi tangan gatal nak typing bagai. hahaha biasa blogger baru. okay aku rasa nak cerita pasal problem aku and aku harap you guys can give me some advices. and maybe aku juga boleh bagi sedikit tips macam mana aku barjaya cntrol beberapa problem aku and maybe boleh berguna untuk siapa siapa yang ada problem yang sama dengan aku.



okaylah here it is.
1) MALU
     -aku sebenar manusia yang tersangatlah malu bila nak bercakap dengan orang baru aku kenal.terutama bila orang tu lagi tua dari aku. maybe sebab dia tua dari aku,so i should give him,her some respect. yeahh respect. hidup aku ni sikit sikit respect. hahaha. punca aku malu juga aku rasa maybe sebab aku ni rupa mengalahkan bangla,indon.myanmar. yeahhhh aku memang takda rupa. even dari mula aku masuk sekolah menengah lagi aku dah jadi bahan kawan kawan aku yang boleh di ketegorikan "makhluk yang indah belaka" haaaa so mula mula tu aku fight lahh jugak dengan membahan diorang balik. sampai aku pernah berdiri depan cermin dan smpai aku tanya diri aku sendiri 'aku ni huduh sangat ke?maybe sebab jerawat ni kot orang bahan aku *sedapkan hati. tapi aku rasa.emmm'. and yeahhh lepas dari tu aku tak banyak bercakap. actually aku ni zaman dahulu kala,akulah mulut speaker .sampai orang akan tanya kenapa aku tak riuh kalau sehari tu aku diam.

but bila aku dah tukar sekolah,sikap pendiam aku makin kronik sampai aku rasa aku tak bercakap pun denngan classmate aku. but no wonderlah sebab diorang pun bkan melayu. hoho. then start dari tu lah yang aku start pikir,kita kalau stay dalam kepompong yangkita dah selesa and tinggal dengan enviroment yang korang tinggal dari kecik lagi,boleh lah kita nak bercakap banyak. but bila kat tempat baru, dah sah sah tak semua orang suka kita. so lepas dari tu yang aku jadi makin pendiam maybe sebab aku malas nak cari masalah dengan siapa siapa.  sebab aku tak nak benci orang and aku tak nak orang benci aku. so aku pun buat hal sendiri. rehat sendiri,pergi lab sendiri,pergi library sendiri, semua sendiri lah. sebab aku dah jadi terlalu diam,sampai aku tak tau nak cakap apa dengan orang yang aku baru kenal or orang yg tua dari aku. sebab tu I nak seseorang yg banyak bercakap dalam hidup I.kehkeh .yelahhh kalau dua dua bisu,tak ke kelam je percintaan aku tu nanti. advice plss

2) Tak Malu Talk In Public
     - haaa kann aku dah cakap aku ni pelik nak mati. aku memang jenis manusia yang malu but bila part speak in public aku memang suka. aku suka to face my fear. ecehh haha yela aku just takut kalau benda tu melibatkan seorang individu je. haaa aku kat sekolah dulu active jugak laaa  dalam program yg talk in public ni. cara nak dapat confident face public? senang je. pedulikan apa orang nak kata sebab dia just seorang while ada lagi orang lain yang akan suka kau. yeahh and kalau kau ni jenis manusia yang jenis buat hal sendiri and yg jenis ignore orang, kau sepatut power dalam bab ni. sebab kau tak pedulikan orang lain. haha

3) Easy To Fall
    - orang macam kita ni memang cepat perasaankan kalau lelaki buat ayat sweet or senyum or kenyit mata or apa apa jelah. ke aku je yang macam tu?? haaa no lahhh. aku ni klau orang kenyit mata ke angkat kening ke tunjuk fon trick nak mintak nombor ke, aku lagi buat muka pana. hohoho. but bila si A buat ayat sweet engan aku, tu yang aku macam,hmmmm tangkap crush balik. kalau tak tau siapa A,korang bacalah sendiri entry yang lepas. tak daya nak cerita pasal dia 50 kali. and sekarang ni kerja sementar tunggu result spm aku come out. kerja as apa or kat mana tu secret. kalau aku bagi tahu, buatnya oneday ada student sana ada yang baca blog ni *berangan* tak ke mati. haha but aku kerja yang need to face public.kadang kadang ada yang nak buat pembayaran tu memang luluh nsfsu serakah sampai tak berkelip mata. hahah nak nak kalau yang baru balik bersukan.hoho jilaka kan aku?haha .but kadang kadang aku pelik jugaklah dengan 2,3 student ni yang asyik asyik datang tempat aku untuk buy something. likeee dude kau tak boring ke dah sebulan benda sama? and almost everyday aku akan berjual beli dengan diorang. but ada yang jenis pandang straight to my eyes tu, haduhhh lemah jantung. hahahah but just keep on dengan kerja aku.

kesimpulannya kita ni jangan terlalu cepat feeling kalau orang tu buat eyes contact or ayat sweet or what ever yang korang rasa sweet. sebab kadang kadang diorang takda meaniing pun. kadang kadang lah. hahaha but au ni jenis easy to fall. please share advice plsss.

4) Cepat Terasa
    - aku jenis kuat touching orangnya. yelah,aku tak kacau orang,buat hal sendiri pun kekadang orang nak maki hamun, nak kutuk *rupa terutama. tapi paling sedih bila kita kena maki dengan orang kita sayang. yelahh, aku ni dah lah pendiam even dalam family pun. nak nak kita ni dalam dunia songsang, siapa yang boleh dengar masalah kita? lepas tu kena maki pulak dengan orang yang kita sayang or tangkap crushhh. berderai bhaii hati. tapi nak buat macam mana aku lagi suka diam dari bertekak. u know kalau dua dua keras kepala and tak nak move on, sampai bila bila pun masalah takkan habis. haaaa so aku harap adalah tips untuk aku untuk kasi hati kental sikit.

5) Tak Reti Makan Western Food
   -HAHAHAHAHA benda ni paling memalukan. yeahhh bila orang cakap "wehh!kau ni kampung dohh!" sumpah aku tak kesah. aku lagi rasa nak belajar benda benda macam ni.biarlah orang nak hina pun da benda kita nak belajar.aku pernah celebrate christmas dekat rumah kawan aku sebab sedara dia belah belah Kanada sana ada datang Malaysia. akuuu pun bila tengok menu dia masak macamm bruhhhhh apa ni. hahah yang aku telan lazania,mash potato dngan corn dgn oregano,lamb, pastu tah cendawan sumbat apa tahhh *tekak melayu aku kembang telan cendawan tuh. haha . and percaya atau tak aku tak pernah makan macaroon *tah tak reti ejaa. hahahahahah.aku ni bukan anak orang senang yang ada duit senang senang je masuk restoran western food,bakery yg gah gah. nak harapkan diri sendiri masuk memang sampai kiamat pun tak berani masuk.nak harapkan kawan bawak, kawan taraaa. haha sadlife. kawan semua tekak melayu,paling tinggi pun pizza jelah boleh go dengan diorang. nak harapkan someone bawak, someone pun tara.kahkah yg ni paling sedih. aku perbetulkan kat sini, aku cakap pasal bawak aku,bukan belanja aku. nanti tak explain betul betul ada yang cop aku ni kaki pau orang. haaaa

6)Perlu Jadi Market Ke?
    -haaaa yang ni aku nak tau dari dulu lagi. adakah punca aku tidak ada someone sebab aku terlalu rendah diri?mengalah?jenis redha? ke dalam dunia plu ni kita kena kekwat?market?barang kita pakai kena branded?  duit kena kepuk? barang untuk badan sendiri dekat dengan 1k? haha. aku rasa aku kena pergi kelas bimbingan plu lah. hahahahaha. sebab aku rasa aku terlalu kosong all about this. haaaa aku harap ada yang ikhlas boleh tolong aku.

ni jelah aku rasa big problem aku. sebenar banyak lagi. kalau nak tulis berpuluh muka surat pun tak habis.hahaha guys please help me? untung untung advice tu orang lain boleh guna juga. yeahh aku tahu makin aku bercerita pasal diri aku maka makin ramai yang benci aku. aku harap apa yg korang benci tu korang boleh cakap, untuk aku improve my self.

:- okay nak chaw dari kl. ingat jumpa jodoh, jodoh lari tengok aku.hahaha apakan daya, rupa tiada. kalau ada apa apa just email aqramcamileo(at)gmail(dot)com . aku akan reply sepantas kilat sebab tengah cuti. hoho . salut!

No comments:

Post a Comment